AMCS` køb af Quentic er faldet på plads

05.07.2022

• Markus Becker, CEO hos Quentic
  • Jimmy Martin, CEO hos AMCS
  • Hardy Menzel (CTO), Sebastian Mönnich (COO) og Markus Becker (CEO) (venstre mod højre) grundlagde Quentic i 2007.

De tyske myndigheder har godkendt salget af Quentic GmbH til AMCS Group. Transaktionen er derfor gennemført og Quentic vil være en del af AMCS fra juli 2022.

AMCS, den førende leverandør af integreret software og køretøjsteknologi ifm. miljø, forbrug, affald, genvinding, og Quentic, en af de ledende løsningsudbydere af Software as a Service til HSEQ og ESG ledelse, annoncererede AMCS` køb af Quentic den 12. maj 2022. Nu hvor myndighederne har godkendt transaktionen, er købet af den berlinbaserede softwareudbyder til arbejdsmiljø, miljøstyring, bæredygtighed og kvalitetsledelse, trådt i kraft per 30. juni 2022. ”Med dette skridt åbner vi et nyt kapitel i vores 15 år lange virksomhedshistorie,” forklarer Markus Becker, CEO hos Quentic. ”Samarbejdet vil styrke den vækst Quentic har gennemgået de senere år. Vi ser især frem til det professionelle samarbejde og udveksling med henblik på sammen at kunne tilbyde de bedste digitale løsninger for en sundere, renere og mere bæredygtig fremtid.”

En portefølje der sikrer bæredygtige forretningsprocesser

Med tilføjelsen af Quentic til sin portefølje, ekspanderer AMCS sin brede pallette af digitale løsninger der optimerer workflows og har direkte positiv effekt på miljøet. ”Lige meget hvilken industri der er tale om, er digitalisering et nøgleelement på vejen mod en globalt bæredygtig og cirkulær økonomi,” bekræfter Jimmy Martin, CEO hos AMCS. ”Med den store variation i AMCS` portefølje, sigter vi efter at udbyde denne brede pallette til hele vores kundeskare. Integreret ledelse af alle processer relateret til arbejdsmijlø, miljø, bæredygtighed og kvalitetsledelse, som det tilbydes på Quentic platform og i appen, er derfor en vigtig tilføjelse til vores samlede portefølje,” fortsætter Martin.

Markedsleder med bæredygtig vækst

Markus Becker, Sebastian Mönnich og Hardy Menzel grundlagde Quentic I 2007. Idag beskæftiger virksomheden mere end 250 ansatte på 14 lokationer I hele Europa. Mere end 900 kunder styrker deres processer inden for arbejdsmiljø, miljø, bæredygtighed og kvalitetsledelse med Quentics softwareløsninger. Business angels og finansielle investorer har støttet selskabets vækst gennem flere finansieringsrunder. ”Vi vil gerne takke vores trofaste partnere One Peak, Morgan Stanley Expansion Capital og High-Tech Gründerfonds for en værdifuldt og godt samarbejde. Sammen har vi gjort det muligt for Quentic, på sigt, at blive den europæiske markedsleder inden for HSEQ og ESG software og services. Nu ser vi frem til at fortsætte på denne sti sammen med AMCS,” forklarer Markus Becker. Quentics ledelse vil fortsætte med at forme virksomhedens fremtid sammen med den nye ejer AMCS.

Markus Becker, CEO hos Quentic

Jimmy Martin, CEO hos AMCS

Grundlæggerne af Quentic (Fra venstre mod højre): Hardy Menzel (CTO), Sebastian Mönnich (COO) og Markus Becker (CEO)

Om AMCS

AMCS har hovedkvarter I Limerick, Irland med kontorer I Nordamerika, Europa og Australien. Virksomheden beskæftiger 1000 ansatte på tværs af 18 lande. AMCS er en global leder inden for integreret software og køretøjsteknologi til miljø, affald og genvinding og tilbyder optimeringsløsninger til den brede transport og logistiksektor. AMCS hjælper over 4.000 kunder globalt med at reducere deres driftsomkostninger, forøge udnyttelse af aktiver, optimere marginer og forbedre kundeservice. Deres enterprisesoftware og SaaS løsninger leverer digital innovation til den cirkulære økonomi i hele verden.

Quentic er en af de førende løsningsudbydere af Software as a Service (SaaS) til HSEQ og ESG styring. Quenticplatformen består af 10 frit kombinerbare moduler og tilbyder en ideel måde hvorpå virksomheder kan styre Arbejdsmiljø, Risiko og Audits, Hændelser og Observationer, Farlige Stoffer, Control of Work, Legal Compliance, Online Undervisning, Processer, Miljøstyring og Bæredygtighed. Porteføljen er komplementeret af Quentic App til mobilrapportering og af Quentic Analytics til stærk HSEQ dataanalyse med brug fra dagligt opdaterede dashboards. Over 900 virksomheder bruger Quentics softwareløsninger med henblik på at styrke deres organisations HSEQ ledelse og CSR relatererede områder inden for ESG. Den integrerende software er også godkendt til at supportere ledelsessystemer i overensstemmelse med ISO 14001, ISO 45001 og ISO 50001.

Virksomheden har hovedkvarter I Berlin, Tyskland og beskæftiger mere end 250 ansatte. Der er lokale kontorer i Tyskland, Østrig, Schweiz, Finland, Sverige, Danmark, Belgien, Holland, Frankrig, Spanien og Italien.