AMCS køber Quentic – stærke partnere for en grønnere fremtid

12.05.2022

• Hardy Menzel (CTO), Sebastian Mönnich (COO) og Markus Becker (CEO) (venstre mod højre) grundlagde Quentic i 2007.
  • Markus Becker, CEO hos Quentic
  • Jimmy Martin, CEO hos AMCS

AMCS og Quentic har i dag annonceret at AMCS har indgået en aftale om at købe Quentic. Transaktionen skal først gennemgå en formel godkendelse og den forventes at blive opnået inden for de nærmeste uger. Med denne erhvervelse opnår AMCS en bredere global ekspertise inden for miljømæssige services på globalt niveau. Quentics ledelsesteam vil fortsat forme brandet og virksomhedens fremtid som en global markedsleder inden for miljø, sundhed, sikkerhed og kvalitetsledelsessoftware sammen med AMCS. Begge virksomheder er opmærksomme på potentialet i en fælles indsats ift. digitale virksomhedsløsninger der vil skabe en sundere, renere og mere bæredygtig verden.

AMCS, den ledende globale leverandør af integreret software og køretøjsteknologi inden for miljø, affald, genvinding og Quentic en af de ledende udbydere af Software as a Service inden for HSEQ og ESQ ledelse, har i dag annonceret at de har underskrevet en aftale hvor AMCS erhverver Quentic. Efter den formelle lovmæssige godkendelse, bliver Quentic en del af AMCS. Alle involverede er blevet enig om en non-disclosure aftale ifm. transaktionsdetaljerne.

AMCS udvider miljømæssige services og kan nu komme bredere ud

At forene kræfterne er et vigtigt skridt for begge virksomheder. Som global leader inden for software og køretøjsteknologi inden for miljø og genvinding skaber AMCS med erhvervelsen en bredere markedsposition. Med Quentic som en del af AMCS` portfolio, tilbyder virksomheden nu mere avancerede digitale løsninger til en bredere industri. Dette vil forbedre kundernes muligheder ift. at medvirke til en sundere, renere og mere bæredygtig verden.

“AMCS og Quentic er meget enige om den fælles mission, at medvirke til en miljømæssig bæredygtig fremtid”, siger Jimmy Martin, CEO hos AMCS. ”Vi er begejstrede for at få muligheden for at bringe teknologi fra Quentic ind i AMCS` portefølje af løsninger og vi kan nu se fremad med et større fokus på at påvirke hele forsyningskæden, ved at kunne tilbyde endnu bedre automations og digitaliseringsmuligheder – og hermed reducerer spild så meget som muligt”

Quentic tilføjer 15 års HSEQ ekspertise til AMCS` portfolio

Markus Becker (CEO), Sebastian Mönnich (COO) og Hardy Menzel (CTO) grundlagde Quentics som en stykke software til miljøledelse (tidligere Ecointense) I 2007. I dag tilbyder Quentic en hollistisk og modulær Software as a Service løsning til styring af alle opgaver relateret til miljø, sundhed, sikkerhed, og kvalitetsledelse (HSEQ) såvel som CSR relaterede områder inden for ESG. Quentics vej til at blive en af de førende leverandører i industrien har været supporteret i flere tempi af One Peak og Morgan Stanley Expansion Capital, såvel som tyske High-Tech Gründerfonds (HTGF)

Sammen med AMCS, vil ledelsesteamet fortsætte med at skabe fremtiden med en kombineret portefølje af løsninger. ”Vi har bygget Quentic på værdier ift. at skabe et meningsfyldt bidrag til mennesker, samfundet og miljøet”, siger Markus Becker, CEO hos Quentic. ”Derfor er vi meget begejstrede for at have fundet en partner som ACMS som er enig i vores mission om at digitalisere virksomheder i hele verden med henblik på ledelse, forretning og bæredygtighed på alle niveauer af virksomhederne.  Dette tiltag er en enestående mulighed for Quentic med henblik på en yderligere forbedring af brandet og markedspositionen i HSeQ og ESG softwaremarkedet.”

Udnyttelse af fælles kræfter for at nå en CO2 neutral fremtid

Quentic og AMCS vil drage mærkbar fordel af hinandens ekspertise og kompetence i markedet. Styring af ressourcer i hele forsyningskæden er blevet et nøglebegreb for virksomheder på hele kloden. Integrationen af de to virksomheder gør det muligt for kunder på begge sider at drage fordel af den brede palette af løsninger der understøtter optimering af forretningsprocesser med henblik på at øge effektiviteten, strømline driften og arbejde mod en mere sikker og bæredygtig fremtid.

Grundlæggerne af Quentic (Fra venstre mod højre): Hardy Menzel (CTO), Sebastian Mönnich (COO) og Markus Becker (CEO)

Markus Becker, CEO hos Quentic

Jimmy Martin, CEO hos AMCS

Om AMCS

AMCS har hovedkvarter I Limerick, Irland med kontorer I Nordamerika, Europa og Australien. Virksomheden beskæftiger 800 ansatte på tværs af 12 lande. AMCS er en global leder inden for integreret software og køretøjsteknologi til miljø, affald og genvinding og tilbyder optimeringsløsninger til den brede transport og logistiksektor. AMCS hjælper over 3.000 kunder i 22 lande med at reducere deres driftsomkostninger, forøge udnyttelse af aktiver, optimere marginer og forbedre kundeservice. Deres enterprisesoftware og SaaS løsninger leverer digital innovation til den cirkulære økonomi i hele verden.

Quentic er en af de førende løsningsudbydere af Software as a Service (SaaS) til HSEQ og ESG styring. Quenticplatformen består af 10 frit kombinerbare moduler og tilbyder en ideel måde hvorpå virksomheder kan styre Arbejdsmiljø, Risiko og Audits, Hændelser og Observationer, Farlige Stoffer, Control of Work, Legal Compliance, Online Undervisning, Processer, Miljøstyring og Bæredygtighed. Porteføljen er komplementeret af Quentic App til mobilrapportering og af Quentic Analytics til stærk HSEQ dataanalyse med brug fra dagligt opdaterede dashboards. Over 900 virksomheder bruger Quentics softwareløsninger med henblik på at styrke deres organisations HSEQ ledelse og CSR relatererede områder inden for ESG. Den integrerende software er også godkendt til at supportere ledelsessystemer i overensstemmelse med ISO 14001, ISO 45001 og ISO 50001.

Virksomheden har hovedkvarter I Berlin, Tyskland og beskæftiger mere end 250 ansatte. Der er lokale kontorer i Tyskland, Østrig, Schweiz, Finland, Sverige, Danmark, Belgien, Holland, Frankrig, Spanien og Italien.