Styring af farlige stoffer, på farten, med Quentic 13.3

10.02.2022

• Modulet farlige stoffer er blevet udvidet, således der nu er adgang til al relevant information relateret til emnet via Quentic App.
  • Tim Amman, Senior Product Manager hos Quentic
  • Dr. Mario Lenz, Chief Product Officer hos Quentic

Med den seneste softwareudgivelse fortsætter Quentic med at forbedre mulighederne inden for international styring af kemikalier. Version 13.3 fra den ledende leverandør af Software as a Service (SaaS) inden for HSEQ (Health, Safety, Environment & Quality) og ESG (Environment, Social, Governance) udvider funktionaliteten knyttet til styring af kemikalier så den nu omfatter Quentic App og integrerer inspektioner af lagerantal i henhold til Sevoso-III direktivet. Quentic implementerer også et modulkomponent til kontraktstyring, en tilføjelse til Legal Compliance modulet.

Quentic har annonceret udgivelsen af version 13.3 af sin softwareløsning til Arbejdsmiljø, Miljø- og kvalitetsstyring. Med denne opdatering, fejrer virksomheden færdiggørelsen af en serie af planlagte opgraderinger inden for styring af kemikalier på en international skala. Dette har været en vigtig milepæl i de seneste tre års udvikling.

Nem adgang til farlige stoffer på mobile enheder

Modulet farlige stoffer er blevet udvidet, således der nu er adgang til al relevant information relateret til emnet via Quentic App. Derfor kan folkene i felten og HSEQ lederne nu drage fordel af nem mobiladgang til deres kemikalieregister, sikkerhedsdatablade og sikkerhedsinstruktioner. Med henblik på brugervenlighed, er lister og information skræddersyet på baggrund af den givne lokation for at sikre at brugerne får den information der er nødvendig, for at kunne håndtere det enkelte kemikalie. Takket være en gnidningsfri integration til Quentic Platform er alle datasæt konsistente og opdaterede på alle tidspunkter. Kun stoffer der aktivt benyttes vises for bruges, sammen med essentiel information ift. risici og sikkerhedsforanstaltninger. Yderligere information, samt et komplet register på andre lokationer tilgås nemt med få klik. Således har ledere et komplet overblik på tværs af lokationer på alle tidspunkter, endda fra smartphones eller tablets.

Inspektion af lagring af farlige stoffer, i henhold til de EU standardiserede SEVESO-III klassificeringer

Som annonceret ved Quentics sidste store update, gør Quentic 13.3 det muligt for brugerne at, inspicere hvorvidt kemiske substanser er lagret i henhold til Seveso-III. Det europæiske direktivs mål er at forhindre større kemiske ulykker. Direktivet lister substanser, for hvilke der kræves specielle foranstaltninger, når der lagres en given mængde på en lokation. HSEQ og HaZMat ledere kan nu benytte Quentic til at overvåge og styre hvor store mængder der håndteres på deres lokation, specificere klassifikationer og igangsætte de nødvendige sikkerhedsforanstaltninger. ”Ved den fortsatte udvidelse af Quentics Farlige Stoffer modul, bliver vi ved med at styrke Quentic brugernes muligheder for at monitorere al information knyttet til farlige og ikke farlige stoffer, uanset deres lokation eller branche. Samtidig sikrer vi at dette kan foregå på tværs af grænser”, siger Tim Amman, Senior Product Manager hos Quentic. Virksomheden har tidligere introduceret fleksible evalueringsskalaer til brug i risikovurderinger såvel som konfigurerbare lagringsklasser til farlige stoffer. Dette med henblik på at skræddersy produktet til de behov der er hos mellemstore og store virksomheder der opererer internationalt.

Kontrakter og deadlines, altid lige ved hånden

Udover forbedringerne I Quentics Farlige Stoffer modul, introducerer virksomheden også et nyt modulkomponent til kontrakstyring. Komponentet vil kunne tilgås i Legal Compliance modulet. Udvidelsen gør det muligt for Quentic brugere at lagre og styre kontraktdokumenter der har forbindelse til deres leverandører, underleverandører og tredipartsinteressenter, alt sammen på et sted. Det er endvidere muligt at holde styr på diverse deadlines ifm. hermed. ”Produktudviklingen drives i høj grad af vores kunder. Vi imødekommer deres ønske om at udvide Quentics værdsatte data og ansvarsstyringsegenskaber, så det nu indeholder muligheden for styring af kontrakter. Det betragter vi som en meningsfuld tilføjelse til vores HSEQ og ESG løsning”, forklarer Dr. Mario Lenz, Chief Product Officer hos Quentic.

Tim Amman, Senior Product Manager hos Quentic

Dr. Mario Lenz, Chief Product Officer hos Quentic

Quentic er en af de førende leverandører af Software as a Service (SaaS) til HSEQ og ESG styring. Platformen består af 10 individuelt frit kombinerbare moduler og tilbyder en ideel måde hvorpå virksomheder kan styre Arbejdsmiljø, Risiko og Auditeringer, Ulykker og Observationer, Farlige Stoffer, Control of Work, Legal Compliance, Online Undervisninger, Processer, Miljøstyring og Bæredygtighed. Quentics portfolio er komplementeret af Quentic App til rapportering på mobile enheder og ved Quentic Analytics der sikrer effektfuld HSEQ dataanalyse ved klare og up to date dashboards. Over 900 virksomheder verden over sætter deres lid til Quentics softwareløsninger, med henblik på at styrke deres organisations HSEQ og ESG styring. Softwaren egner sig også til at supportere ledelsessystemer i overensstemmelse med ISO 14001, ISO 45001 og ISO 50001.

Virksomheden har hovedkvarter i Berlin i Tyskland og beskæftiger mere end 250 ansatte. Derudover forefindes der lokale kontorer i Tyskland, Østrig, Finland, Sverige, Danmark, Belgien, Holland, Frankrig, Spanien og Italien.