Quentic og Enhesa støtter virksomheder i deres globale mission

07.07.2021

Chris Loos, Head of Partner Management International hos Quentic

Find rundt i labyrinten af internationale lovtekster, og brug én platform til håndtering af miljø-, sundheds- og sikkerhedscompliance

Quentic tilbyder en af Europas førende løsninger til håndtering af HSE & CSR. Vi har styrket samarbejdet med Enhesa, der er førende inden for global miljø-, sundheds- og sikkerhedscompliance. Integrationen af Enhesas internationale juridiske indhold er specielt rettet mod mellemstore virksomheder, med internationale projekter på tværs af adskillige landegrænser.

Rådgivning samlet på ét sted, der understøtter hele processen med overholdelse af lovgivningen

Mellemstore virksomheder står overfor de samme komplekse udfordringer med hensyn til compliance som store organisationer, men de har typisk ikke adgang til de samme løsninger til håndtering af compliance som større virksomheder. Quentics compliancesoftware er nu fuldt integreret med Enhesas complianceservice, herunder compliancekontrolprotokoller, og er dermed målrettet mellemstore virksomheders særlige og unikke compliancebehov i forbindelse med internationale projekter på tværs af landegrænser. Den nye udvidelse gør organisationer i stand til at holde styr på deres compliancestatus på tværs af grænser og i hele virksomheden via én enkelt platform. Virksomhedsledere har direkte adgang til den nuværende status på alle vigtige tilladelser og aktiviteter med Quentics Analytics-dashboard.

En række forhåndskonfigurerede kontrolprotokoller og -indhold i henhold til de mest almindelige lovkrav og complianceprofiler letter implementeringen af et internationalt kontrolprogram. Quentic dækker alle aspekter på én platform, hvilket betyder, at brugere ikke behøver håndtere flere kontrakter, men i stedet har fordel af en rådgivningsløsning samlet på ét sted, der opfylder alle krav som følge af bekendtgørelser om sundhed og sikkerhed på arbejdspladsen og miljøanliggender.

Stærke partnere i globale prognoser

Quentic og Enhesa har været partnere siden 2019 og hjælper kunder med at optimere deres EHS- og complianceprogrammer, så compliance er sikret nu og i fremtiden, uanset hvor de driver virksomhed.

Chris Loos, Head of Partner Management International hos Quentic, fremhæver hvordan samarbejdsløsningen skiller sig ud fra konkurrenternes: ”Det essentielle ved compliance er at gøre det enkelt for ledere at vedligeholde et juridisk register og et overblik over hele virksomheden og projekter på tværs af landegrænser. Fuld integration af Enhesas service i Quentic-platformen gør det problemfrit at sammenligne enkelte lande inden for multinationale projekter, træffe sikre beslutninger formindske ricisi.”

”Alt hvad vi foretager os hos Enhesa har at gøre med forenkling af EHS-compliance og hjælpe organisationer med at opbygge en mere sikker og bæredygtig verden,” siger Shannon Summers, Enhesas Global Head of Alliances. Denne nye ”én kontrakt, én løsning”-pakke gør hele forskellen og giver mellemstore kunder adgang til at drage fordel af Enhesas førsteklasses lovgivningsmæssige indhold samlet i Quentics intuitive software.”

Chris Loos, Head of Partner Management International hos Quentic
RGB | 1RGB | 1200x800 px | 440 KB | Kilde: Quentic

Om Enhesa

Enhesa har partnerskaber med en lang række multinationale selskaber, hvis sigte er at gøre verden til et bedre sted. Vi hjælper vores kunder med at være tro mod deres dna, samtidig med der holdes et skarpt fokus på HSE compliance. I de sidste 25 år har Enhesa opbygget en vidensdatabase på HSE området der indbefatter mere end 300 lovsamlinger. Disse er oversat i et let forståeligt sprog på mere end 30 sprog. Derfor er det muligt for vores kunder at overkomme de sprogbarrierer og nå ind til den rette forståelse af lovgivning og hermed i sidste ende opnå compliance. Vores tilgang til en centraliseret global produkt og HSE compliance muliggør ensartethed i lovgivningsarbejdet på tværs af hele vores kunders organisation. Det er vores mission at hjælpe vores kunder med at føle sig sikre på at være compliant – I dag og i morgen, over hele kloden.

Quentic er en af de førende leverandører af Software as a Service løsninger til det europæiske HSE og CSR marked. Virksomheden har hovedkvarter i Berlin, og beskæftiger mere end 250 ansatte. Afdelingskontorerne er lokaliseret i Tyskland, Østrig, Schweiz, Finland, Sverige, Danmark, Belgien, Holland, Frankrig, Spanien og Italien. Over 800 kunder har valgt Quentic softwareløsninger med henblik på at forbedre styringen af deres HSE og CSR indsats.

Med ti individuelt frit kombinerbare moduler, indeholder online platformen Arbejdsmiljø, Risiko og Auditeringer, Hændelser og Observationer, Farlige Stoffer, Legal Compliance, Control of Work, Onlineundervisninger, Processer, Miljøstyring og Bæredygtighed. Med brugsklare undervisningsmaterialer og risikovurderinger i kombination med arbejdsmiljø- og onlineundervisningsmodulerne understøtter Quentic lige nu en lang række virksomheder i implementeringen af nye arbejdsmiljøstandarder til bekæmpelse af COVID-19-pandemien. Platformen er desuden egnet til at understøtte komplette ledelsessystemer efter ISO 14001, ISO 50001 og ISO 45001.