Quentics årsresultat: god forretningsudvikling trods corona

02.03.2021

Quentic, en førende leverandør af software og serviceydelser inden for arbejdsmiljø, miljøstyring og bæredygtighed, ser trods coronakrisen tilbage på 2020 med tilfredshed. Virksomheden har haft en god vækst og har med sin flytning i hjembyen Berlin skabt plads til en sikker og attraktiv arbejdsplads for det voksende team.

Digitale arbejdsmiljøprocesser styrker virksomhederne under pandemien

Skønt konsekvenserne af den økonomiske turbulens fortsat kan mærkes, lod godt 100 nye kunder sig overbevise af Quentics integrerede arbejdsmiljø- og miljøbeskyttelsessoftware – præcis som de foregående år. Virksomheden glæder sig især over den internationale udvikling, som i begyndelsen af 2020 blev styrket kraftigt med nye kontorer i Frankrig, Spanien, Italien og Sverige. I alle lande kom der nye kunder til på trods af coronapandemiens belastende indflydelse. Blandt de nye kunder fra hele Europa tæller bl.a. thyssenkrupp Electrical Steel, og Campari Group såvel som den tyske forskningsinstitution "Fraunhofer-centret for genbrugskredsløb og ressourcestrategi IWKS" (Fraunhofer-Einrichtung für Wertstoffkreisläufe und Ressourcenstrategie IWKS).

Quentics integrerede softwareplatform og app understøtter virksomheder fra alle brancher i at tilrettelægge solide og korrekte processer på områderne arbejdsmiljø, miljøstyring, legal compliance og risikostyring. "Selvfølgelig har der været megen usikkerhed også hos vores kunder, men spørgsmålet om sikkerhed og sundhed på arbejdspladsen er for alvor kommet i virksomhedernes og offentlighedens fokus i det forløbne år. Samtidig bliver kravene til klima- og miljøbeskyttelse kun højere og højere. Derfor understøtter Quentic netop nu virksomhederne i at håndtere de store kriser bedre," forklarer Markus Becker, medstifter og CEO hos Quentic.

Ansvarlighed og mangfoldighed gør Quentic til en af branchens bedste arbejdsgivere

Særlig vigtigt er det for Quentic at være der for sine medarbejdere i denne udfordrende pandemitid. "Vi har gjort alt for at hjælpe vores kolleger med at tackle udfordringerne på hjemmearbejdspladsen. Dermed har engagementet også har været i top hele vejen rundt under krisen," bekræfter Markus Becker.

I det forløbne år har virksomheden arbejdet hårdt på at få vækst, coronarestriktioner og arbejdsgiveransvar til at gå op i en højere enhed. I slutningen af 2020 flyttede de to berlinafdelinger sammen i nye, fælles lokaler. Store kontorarealer kombineret med mobilt udstyr gør det muligt at arbejde under sikre forhold på kontoret eller hjemmefra og giver samtidig plads til yderligere vækst. For også i 2020 er de lokale og internationale teams blevet forstærket med nye kolleger.

At Quentic er en attraktiv arbejdsgiver for talenter fra hele Europa, bekræftes også af en intern medarbejderundersøgelse. På grundlag af en tilfredsheds- og kulturmåling modtog virksomheden endnu en gang udmærkelsen "Great Place to Work". "Arbejdskulturen hos Quentic er præget af støtte og opbakning, åbenhed og tillid. Vi vil skabe rum for forskellige perspektiver. Det har været en del af vores kultur lige fra starten, og disse værdier vil vi også fortsætte med at styrke," understreger Becker. At et fordomsfrit og anerkendende arbejdsmiljø prioriteres højt i virksomheden, blev i 2020 også understreget med Quentics underskrivelse af det tyske mangfoldighedscharter.

Markus Becker, CEO von Quentic
RGB | JPG | 1400x840 Px | Kilde: Quentic GmbH

Quentic er en af de førende leverandører af Software as a Service løsninger til det europæiske HSE og CSR marked. Virksomheden har hovedkvarter i Berlin, og beskæftiger mere end 250 ansatte. Afdelingskontorerne er lokaliseret i Tyskland, Østrig, Schweiz, Finland, Sverige, Danmark, Belgien, Holland, Frankrig, Spanien og Italien. Over 800 kunder har valgt Quentic softwareløsninger med henblik på at forbedre styringen af deres HSE og CSR indsats.

Med ti individuelt frit kombinerbare moduler, indeholder online platformen Arbejdsmiljø, Risiko og Auditeringer, Hændelser og Observationer, Farlige Stoffer, Legal Compliance, Control of Work, Onlineundervisninger, Processer, Miljøstyring og Bæredygtighed. Med brugsklare undervisningsmaterialer og risikovurderinger i kombination med arbejdsmiljø- og onlineundervisningsmodulerne understøtter Quentic lige nu en lang række virksomheder i implementeringen af nye arbejdsmiljøstandarder til bekæmpelse af COVID-19-pandemien. Platformen er desuden egnet til at understøtte komplette ledelsessystemer efter ISO 14001, ISO 50001 og ISO 45001.

Markus Becker, CEO fra Quentic