Planlæg vedligehold på sikker vis med Quentic Control of Work

20.04.2020

En fuld digitalisering af permit to work processen

Quentic udvider sin HSE software platform, så den nu også indeholder et ”Control of Work” modul. Den seneste store opdatering indeholdt netop dette modul, som gør det muligt for brugerne digitalt at konstruere, styre og overvåge ”Permits to Work”. Permits to work sikrer  at ikke rutinemæssige opgaver, såsom vedligehold af industrille anlæg, håndteres af medarbejdere og underleverandører på sikker vis. Den fuldt ud digitale proces strømliner HSE procedurer og sikrer compliance iht. gældende standarder, som eksempelvis ISO 45001. Control of Work modulet integrerer gnidningsfrit med alle andre Quentic moduler.

Software as a Service leverandøren Quentic introducerer det nye Control of Work modul til deres platform inden for HSE og CSR. En af kernefunktionaliteterne er et komponent der gør det muligt for brugerne at skabe, styre og overvåge ”Permits to Work” direkte i Quentic platformen.

Øget fokus på sikkerhed og sikkerhedsforanstaltninger

Control of Work modulet strømliner hele permit to work processen, fra udfærdigelse til godkendelse og implementering. Permits to work, en bredt accepteret og brugt industristandard, sikrer sikker håndtering af ikke rutinemæssige opgaver, såsom vedligehold af industrielle anlæg. Det er et vigtigt sikkerhedsdokument for både almindelige medarbejdere og for underentreprenører. Med tilføjelsen af dette modul, lukkes et vigtigt hul imellem HSE ledelse og operationelt arbejde, ved at bringe vitale sikkerhedsforanstaltninger direkte til de medarbejdere der befinder til i frontlinjen.

Information omkring ricisi, farlige stoffer og sikkerhedsforanstaltninger styres allerede i vid udstrækning i Quentic Core, Arbejdsmiljø, Farlige Stoffer og Legal Compliance modulerne. Tilføjelsen af Permit to Work giver mulighed for at bruge denne information som datagrundlag, for at udfærdige permit dokumenter på nem og bekvem vis. Yderligere information, såsom detaljer omkring nødsituationer, eller Lockout Tagout (LoTo) dokumenter, kan tilføjes efter brugerens skøn. Digital styring af permit dokumenter strømliner de procedurer der omhandler godkendelse og overholdelse af de gældende bestemmelser. Det muliggør endvidere at de involverede parter kan få et aktuelt overblik over igangværende aktiviteter. Dette øger produktiviteten og sørger samtidig for en reduktion i papirarbejde og ventetider.

Forbedrer ISO 45001 processen

Control of Work er et vigtigt aspekt I sikkerhedsledelse af underentreprenører. ISO 45001 standarden forpligter organisationer til at sikre at deres sikkerhedskrav overholdes både af underentreprenører og egne medarbejdere. Permits to work er en effektiv måde at sikre denne proces på. I kombination med andre Quentic moduler, såsom Arbejdsmiljø, Online undervisninger, Farlige Stoffer, Legal Compliance og Risiko og Auditeringer, forøger det nye Control of Work modul organisationers compliance i henhold til gældende ISO standarder.

Kundedrevet udvikling

Sideløbende med udviklingen af Control of Work modulet, arbejdede Quentic tæt med en gruppe af kunder der bidrog med branchespecifik viden. Dr. Mario Lenz, Chief Product Officer hos Quentic, siger bekræftende: ”Det produktive og tillidsbaserede partnerskab med vores kunder sikrer ikke kun at vores nye løsning imødekommer de behov der er i industrien, men også at vi konstant kan tilføje ny funktionalitet til dette nye modul og til hele Quentic platformen.”

Control of Work modul

Dr. Mario Lenz, CPO

Mere information omkring det nye softwaremodul Quentic Control of Work vil være tilgængeligt på vores hjemmeside snart.

Quentic er en af de førende leverandører af Software as a Service løsninger til det europæiske HSE og CSR marked. Virksomheden har hovedkvarter i Berlin, og beskæftiger mere end 250 ansatte. Afdelingskontorerne er lokaliseret i Tyskland, Østrig, Schweiz, Finland, Sverige, Danmark, Belgien, Holland, Frankrig, Spanien og Italien. Over 700 kunder har valgt Quentic softwareløsninger med henblik på at forbedre styringen af deres HSE og CSR indsats.

Med ni individuelt frit kombinerbare moduler, indeholder online platformen Arbejdsmiljø, Risiko og Auditeringer, Farlige Stoffer, Legal Compliance, Control of Work, Online Undervisninger, Processer, Miljøstyring og Bæredygtighed. Platformen understøtter omfattende ledelsessystemer certificeret i henhold til ISO 14001, ISO 50001 og ISO 45001. Quentic samler data, forener alle HSE og CSR aktører på ét sted, og tilskynder engagement over hele HSE området – enten via browser eller ved brug af appen. Virksomhedsprocesser styres effektivt i henhold til gældende juridiske forpligtelser, endda når opgaverne breder sig over flere afdelinger, lande eller lokationer.

Mario Lenz, CPO